Zonette, min andra ponny innan Challe

2010-11-10 @ 15:01:47  •  Kommentarer (2)  •   •  Permalink  •  Linnea  •  Trackbacks ()  • 


Jag tänkte att jag skulle berätta lite om den ponnyn som jag hade innan Challe.

För 2½ år sedan när jag började växa ur min B-ponny som jag hade på foder så undrade mina kusiner om jag ville rida in deras 4åriga C-ponny Zonette. Jag tackade ja och våran "resa" började tillsammans.
Det blev en hel del dressyr träningar för Anna B och jag tog även med henne på mina hopplektioner.
Efter ca 1 år började jag tävla henne.
Minns inte så bra..
Men vi klättrade långsamt upp i klasserna.
Zonette är inte den sportiga modellen utan den mera grövre ponnyn.
Men visst kan grova ponnys också hoppa?
Hon hade lite kroppen emot sig men goooossccchhh som ponnyn kunde hoppa.
Ibland överhoppade hon sig lite så hon fick mjölksyra väldigt fort.
Hon lyfte mycket på sina bakben och även frambenen.

Zonette är idag 6 år och 137 cm i manken.
Jag rider henne nu mest på helgerna när jag har tid.
Saknar henne otroligt mycket<3
Zonette var/är inte den som stannar eller tittar på tävlingar.
Hon är bara mega sur och har öronen slickade bak och hoppade det jag styrde på.
Vi har tillsammans vinster och placeringar upp till regional LB.
Och är inte det bra för en 6 åring?
Stolt över gumman<3

Jag heter ju ungponnyn.blogg.se på min andra blogg för Zonette är ju en ungponny.
Det var därför jag startade den så att ni kune följa mig och henne.
Men nu har jag en annan ponny.
Min alldeles egna ponny!
Challe<3

//Linnea
Lite bilder på mig och Zonette:



Hoppstjärnan <3

Kommentarer

Postat av: Josefine Anerland - Lifestyle & Fotografering

Söt ponny!!

2010-11-10 @ 16:01:47
URL: http://josefineah.blogg.se/

Postat av: NellieB

Duktig ponny å duktig ryttare.=D

2010-11-10 @ 19:55:19
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback