Ska hoppa på Lördag

2010-11-11 @ 20:42:37  •  Kommentarer (1)  •   •  Permalink  •  Linnea  •  Trackbacks ()  • 


Jag hade tänkt mig att hoppa lite "små" hinder på Lördag efter att Anna har klippt Challe.
Och jag läste inlägget som Mirja hade gjort om hoppövningar och eftersom Challe och Julia är ungefär eller exakt samma i hoppningen så fick jag jätte bra ideér om hur jag kan göra med några övningar nu.
Jag ska bland annat ha två sockebitar på en långsidan som jag kan variera galoppsprånget emellan.
I mitten av långsidan mellan hindrerna ska jag lägga två bommar så det blir som en inramning.
Mellan dom bommarna ska han göra halt eller sakta av till trav eller så kan man göra en volt.
Ett jätte bra sätt att träna lydnad.
Då menar jag liksom såhär

En jätte bra övning för starka och pigga hästar.
På andra långsidan kanske jag har samma sak eller något annat som  han får jobba mycket med.
Lite gymnastik kanske.
Jag får se, har inte riktigt kommit på något.
Kan gärna med förslag.
Men jag har en bok med jätte bra hopp övningar i som jag måste kolla.
Där finns det super bra övningar.
Allt från liggande bommar på marken till långa och svåra banor!!
Super verkligen.
Fick den av min syster i julklapp för ca 2 år sedan.
Har inte haft den någon gång men har liksom kollat igenom den många gånger och så.
Men på Lördag blir den till användning :)

Ha det så gött // Linnea

Kommentarer

Postat av: sanna

Ta studs på andra sidan :)

2010-11-11 @ 21:31:35
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback