Lite om mig själv osv..

2010-11-09 @ 20:19:53  •  Kommentarer (2)  •   •  Permalink  •  Linnea  •  Trackbacks ()  • 


Jag tänkte berätta lite om mig själv för dom nya läsarna som inte vet vem jag är.

För det första heter jag då Linnea som dom flesta kanske fattat? :)
Jag är 14 år, precis som Mirja.
Jag har ridit i 8år.
Började rida på ridskola när jag var 7 år.
För ca 3½ år tillbaka började jag i en hoppgrupp på ridskolan.
Idag rider jag i en hoppgrupp på klubben på onsdagar klockan 7.

När jag inte tränar på klubben rider jag även för Anna Emanuelsson och Anna B.
Jag rider mycket hemma och tycker det är viktigt med omväxling i ridningen.
Jag har tävlat sedan våren 2008 så detta är alltså mitt 3dje år jag tävlar.
Jag har tävlat en hel del olika ponnys och kämpat med varje ponny. Jag har ridit några kompisars ponnys och tränat och tävlat dom. Det är nyttigt att rida olika hästar så det blir en omväxling för en själv tycker jag. Jag har gått från Clear Round 50cm till LA hoppning på 3 år med massa olika ponnys.
Men nu ska jag enbart träna och tävla min egna ponny Challe resten av mina ponny år :)

När jag inte är i stallet eller är med min ponny så sjunger jag mycket.
Jag älskar att bara sitta någonstans och sjunga.
Förra året när jag och Mirja gick i 7an så sjöng vi för hela högstadiet i gympasalen.
Vi sjöng Hallelujah.
Jag och Mirja har fått sjunga mycket saker tillsammans.
När vi gick i 4an och 5an sjöng vi tillsammans på en musikal.
Så vi har sjungt en del saker tillsammans.
När jag och Mirja sjunger tillsammans får vi liksom höga toner.
Eller vad heter det? Det blir iallafall högt och bra.
Vi vågar liksom ta i tillsammans :)

Jag och Mirja har känt varandra sedan vi gick på dagis.
Men konstigt nog så HATADE vi varandra på dagis. Vi bråkade om en kompis och shit vad vi hatade varandra.
Varken hon eller jag minns när/hur vi blev kompisar. 
Idag går vi inte i samma klass men vi går i samma skola och ser varandra på rasterna.
Vi är inte direkt bästa vänner men vi är grymma vänner :)
Jag tänkte att Mirja kanske skulle berätta lite om Julia. Liksom hur hon har jobbat upp henne sedan hon fick henne så kanske ni förstår vad våra hästar har "gemensamt".

För när Mirja fick Julia var hon mager och saknade en del muskler.
Precis som Challe. Eller han är ju inte mager direkt men han saknar muskler som jag måste jobba upp!
Mirja får berätta mera :)

Ha det så kul och nu får ni kommentera mycket :)
Kram Linnea ! !

Jag:

Kommentarer

Postat av: NellieB

Va säjer man. Välkommen hit till denna grymma bloggen. =D As kul jue! <3

2010-11-09 @ 20:32:32
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Postat av: madde<3

Hahaha, när man tänker tillbaka på när ni bråkade om mej, så e de faktiskt ganska kul ändå ;)

Kommer inte heller ihåg när/varför ni blev kompisar igen xd

2010-11-09 @ 21:25:33
URL: http://ssmartiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback