Linnea tittar in

2010-11-09 @ 19:58:52  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Linnea  •  Trackbacks ()  • 


Hej Hej bloggen!
Nu är det Linnea som bloggar här för första gången.
Tanken med att jag och Mirja ska blogga tillsammans är att vi har liksom samma häst "problem".
Asså problem vet jag ju inte om jag kan kalla det men a.
Jag kan ju berätta lite om min nya häst då.

I Söndags den 7 november kom min alldeles första egna ponny hem.
En D-ponny som heter Shafts Del Boy. Han kallas Challe och är 8 år.
Challe är 147,1 cm hög. Challe har tävlat upp till LA och har en stor hoppkapacitet.
Shafts är ett hopp stuteri i Irland så han är importerad från Irland 4 år tillbaka.
Men ialla fall.
Challe är en ponny med mycket häst i.
Han rör sig rörligt och jobbar med hela kroppen.
Challe saknar en del rygg muskler och rump muskler som han egentligen skulle behöva nu som jag måste jobba fram. Jag behöver jobba mycket från marken. Liksom mycket dressyr och markarbete. Mycket klättring.
Först och främst har vi börjat att jobba på hans tempo. Challe jobbar i ett alldeles för fort tempo. Så det första jag gör nu är att jag försöker få ner han i ett tempo. När Challe är i ett lugnt tempo kan jag börja göra en grej åt gången så han inte stressar upp sig. För när han stressar upp sig så springer han bara ifrån mig så jag måste hela tiden ha något att jobba med.

Challe är en hur go och lugn ponny som helst att ha och göra med.
Han vill alltid mitt bästa och skulle aldrig skada mig med flit.
Jag har ju bara ägt Challe i 3 dagar nu så jag känner ju inte han till 100.
Men det känns som  att jag liksom har haft honom innan eller hur man säger.
Jag har redan hittat massa nya knappar på honom och han visar mig alltid nya sidor.

På denna bloggen får ni följa mina och Challes reslutat. Hur det går på träningarna. Framgångar och Motgångar.
Ni kan även följa mig och Challe själva på min andra blogg
http://ungponnyn.blogg.se/

Ha det så gött :)

Challe <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback