Hovfett hjälper mot styltor?

2010-11-10 @ 13:58:45  •  Kommentarer (3)  •   •  Permalink  •  Mirja  •  Trackbacks ()  • 

Jag sticker direkt till stallet nu och rider båda så har jag det gjort innan det blir mörkt.
Tar moppen dit som vanligt, men haha det är skit läskigt att köra när det är så mycket snö.
Fast lite roligt för bakdäcket slirar som fasen ;)

Men iallafall, eftersom Julia har skor och vi har inga sulor elelr något sånt ännu så får hon ju styltor med en gång.
Skit jobbigt!
Igår när jag var ute och skrittade på Esmis med Julia i ett grimskaft bakom fick hon styltor med en gång, stackarn =/
Men det gick bra som tur var!

Men nu har jag läst lite på internet och tydligen ska olika typer av fett fungera att ha i hoven så snön inte fastnar?
Hovfett, matolja och margarin har jag sätt folk skrivit.
Skall prova med hovfett idag och se om det fungerar.
Hoppas verkligen det för annars kan man ju typ inte rida :(
Men skriver såklart sen hur det fungerade!


Esmis går ju utan skor året runt så för henne har det aldrig varit några problem med snöstyltor, väldigt skönt faktiskt! :)

Tänkte bara rida vanligt idag ut och springa med dom, går knappast att göra något vettigare utomhus när det ligger tjockt med snö.
Men skall åka upp till ridhuset på fredag tror jag, eller på helgen.

Har ni något annat tips så man slipper styltor?
Snösulor eller något annat?
Skriv!

H
örs senare.
Puss Mirja


Esmeralda förra vintern!

Kommentarer

Postat av: sanna

Snösulor brukar jag ha!:)

+ broddar :)

2010-11-10 @ 15:27:25
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/

Postat av: andrea

jag ska snart sätta i snösulor för de e skiiit jobbigt när dom får styltor-.-.-.-<3

2010-11-10 @ 17:59:12
URL: http://lovemaby.blogg.se/

Postat av: Jessika

Det ENDA som hjälper är snösulor, tro mig, när jag var yngre provade jag allt annat. Snösulor är så sjukt värt varenda krona.

2010-11-10 @ 19:58:30
URL: http://www.jessikaung.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback