Gårdagens Hoppträning

2010-11-11 @ 07:29:26  •  Kommentarer (1)  •   •  Permalink  •  Linnea  •  Trackbacks ()  • 


Jag kan säga såhär att bättre D-ponny får man leta efter!!<3
Challe var grym och så är det verkligen!

Dressyren/uppvärmningen:
Eftersom jag hade bytat bett på honom så ville varken jag eller mamma inte ha halsförlängaren för vi ville se hur han tog detta bettet.
No problems verkligen.
Han accepterade det och vi började jogga igång lite.
Han var hur lätt i munnen. Asså inte lika hård liksom. Jag kunde röra hans huvud höger vänster osv.
Han var jätte rörlig och gick så underbart galet snyggt. Blev riktigt stolt faktiskt.
I galoppen ville han inte riktigt komma lika fint ner som han gjorde i skritt och trav.
Men det är något vi måste jobba på.

Hoppningen:
Först började vi hoppa recke volt oxer volt recke.
Liksom som ett S. Såhär:

Eftersom tävlingssäsongen är slut nu så har vi börjat att gå tillbaka till skolningen/lydnad vilket Challe behöver otroligt mycket.
Han var så himla pigg och taggad när jag skulle komma på de här. När jag gjorde volterna fick han korsgalopp och hej o hå som han höll på.
Det enda han behövde göra var att hitta balansen i voltera vilket  var otroligt svårt. Men det gick super dom andra
gångerna.
Han väntade verkligen tills jag liksom gav eftergift.
Han sprang inte lika mycket.
Sedan hoppade vi recke,2 galoppsprång, 2 krysstuds, 2 galoppsprång


Det gick väldigt bra här emellan. Han drog sig inte alls egenom allt utan jobbade jätte fint tyckte jag då.
Vi kom lite fel in på reckerna några gånger men det gjore inget.
Han drog inte eller var inte alls lika stark som han brukar vara.
Han hoppade jättefint och jobbade på super bra.

Sista övningen var att vi skulle travhoppa en oxer med 3 cavaletti bommar innan.


Han var otroligt taggad och det var faktiskt väldigt svårt på honom eftersom han var så pigg.
Men han var inte lika stark som han brukar vara och det var ju bra =D
Men iallafall så skulle jag komma lugnt och sakta in på travbommarna vilket gick sådär.
Så fattade han galopp precis innan bommen men det var inget jag var tvungen att göra om.

Sedan så höjde vickan allt eftersom och tillslut var den 1 meter. Jag kom och inga problem.
När jag skulle hoppa banan höjde hon ännu mera på den trav oxern så den låg på 115 :o
Min och Challes andra hoppträning tsm och vi hoppar 115.
Haha jag sa ju att det inte behövde bli några jätte språng men men.
Jag har ganska svårt att säga emot så jag säger inget utan litar på Challe och säger Kom igen. Detta klarar vi!
Men när jag hoppade banan och skulle komma på detta trav hinder så var det MEGA högt på långt avstånd men när jag kom liksom närmare och närmare så var det faktiskt inte så jätte högt som jag trodde endå.
Men Challe tog i och hoppade.
Första gången rev han men jag hängde typ inte med.
Så kom vi igen och då klara vi det ^^
Sanna tog bilder som kommer <3

Juste!
När jag skulle komma på trav oxern en gång så precis när jag liksom sulle fatta galopp så fattade väl inte Challe det så då reste han sig. Inte så jätte högt men en bit.
Jag bara NEEJ, haha så får han IIINNNTTEEEE hålla på! Fy ^^

Jag är så jäkla nöjd med ridpasset. En utav det absoluta bästa någonsin! <3
Älskar verkligen ChallE!
Hela passet red jag med ett smile :') <3

Kommentarer

Postat av: sanna

du var så jävla konsentrerad haha :P

2010-11-11 @ 07:56:36
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback