En sak som jag tycker är viktig

2010-11-11 @ 17:29:43  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Linnea  •  Trackbacks ()  • 


Något som jag tycker är viktigt i hoppningen är liksom att man ska klara av ett hinder på cirka 80 cm och ha självförtroende för det istället för att hoppa ett hinder som är 110cm högt med inte så bra självförtroende.
Asså det lät väldigt komplicerat eller vad det nu heter men jag hoppas ni förstår.

Jag har aldrig haft dåligt självförtroende inom hoppningen men ibland kan jag känna mig liksom osäker på om hästen jag rider klarar det. Om vi liksom klarar det tillsammans. Asså inte så att jag har dålgit självförtroende utan att jag är osäker på höjden..
Det som jag tycker är viktigt när man känner så är att om man är osäker på den höjden ska man sänka ganska mycket och liksom känna sig säker och komma över det.
Det är samma sak som att liksom klätta i klasserna.
Asså att man liksom tänker igenom " är jag och min ponny redo för denna klass/höjden. Kommer vi klara det?"

Jag har bara hoppa Challe två gånger. Eller asså haft han på hoppträningar 2 gånger och redan hoppar över 1 meter.
Men jag var/är så jäkla säker på han. Jag känner mig inte ett dugg osäker på honom.
På Zonette ex kunde jag vara osäker eftersom hon är så sur och står emot men Challe har ju en egen motor och är lite högre än Zonette så det blir ju skillnad.
Men a, hoppas ni förstår min komplicaerade text nu xD

Haha // Linnea


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback