Dagens träningspass - Challe

2010-11-14 @ 20:55:49  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Linnea  •  Trackbacks ()  • 


Har vart i ridhuset idag som ni kanske förstod.

Jag kan ju säga som såhär att det som jag tänkte jobba med jobbade jag inte ALLS med.
Utan Mirja var ju där med Julia och Esmis så det stod uppe massa grejer som är bra för Challe eftersom Challe och Julia har samma svårigheter. Så a, jag jobbade med det.

Uppvärmningen:
Han var så otroligt lugn när jag började rida fram honom. Han var faktiskt nästan lite seg. Men det är bara bra när han är det för då är det "lättare" att jobba honom. Då vet jag liksom att han inte kan bli så stressad typ vilket stämde.
Men jag trvade runt lite hur som helst i båda varven. Kände på honom och OMG så galet fint han gick. Idag gick han inte alls och krökte på huvudet och bara böjde på huvudet utan han längde jätte fint på huvudet och fick de hära långa fina lugna steget. Blev så oerhört glad över min pojk. När jag värmt upp han i ca 15 minuter eller något så började jag galoppera honom lite på en volt så han inte bara sprang.
Han var faktiskt väldigt lugn och sprang inte bara på utan han försökte jobba men det är inte så lätt kan jag ju säga.
Han är oerhört stark även om han inte ser så stark ut så tro mig, jag får världens mjöksyra i armarna..
Men han var jätte fin.
Jag travade och galopperade lite över den dära låga bommen som Mirja har ritat upp.
Han drog inte alls utan väntade jätte bra tills jag lättade och lät han gå mera framåt liksom.

Sedan fick han skritta en kort stund. Efter det så började jag jobba lite på dom fyra studsen. Dom låg liksom tvärs ner så att det blev upphöjt på varannan sida. Hoppas ni fattar (?)
I höger varv var han galet fin. Sprang inte alls igenom det utan jobba jätte fint och lyssnade på bra. Var inte så jätte stark inpå bara över liksom.
I vänster varv som han har såhääääär svårt med så hade vi en liten fight eller hur jag kan uttrycka mig. Men han är liksom upphängd i bogen så han ska få behandling för det men han tycker det är jobbigt och jag med. Så han får lite korsgalopp och blir spänd och gör luft hopp åt sidan för att slippa arbeta. Men jag förstår han. Studsen var så himla nära väggen när jag skulle komma i vänster varv så vi hitta inte så bra avstånd heller och det gjorde inte saken så mycket bättre..
Men jag jobbade på så gott jag kunde och han var duktig som gjorde det jag sa åt han.
Idag reste han sig faktiskt inte då han var lugn hela passet !!

Så idag får han ett MVG för hur lugn och fin han var.
Mirja hade ju spelat in en video på oss och det var när jag började trava av han lite tror jag.
Han gick så oerhört fint min lilla pöjk <3
Älskar han mera än jag vet inte vad!
Han är så oerhört snäll och lyssnar på mig :') <3
Han gör STOOORA framsteg verkligen.
Idag har jag ägt han i en vecka och han börjar verkligen ändra på sig med tempot redan.
Men det är otroligt mycket kvar att jobba på, men det är kul :D

Ha det så kul // Linnea och finaste Challe <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback