Dagens ridpass

2010-11-01 @ 16:25:59  •  Kommentarer (1)  •   •  Permalink  •  Mirja- Dagens ridpass  •  Trackbacks ()  • 

Sry för inlägget förut, har hänt lite saker.
Men skall försöka hålla allt sånt utanför bloggen.

Men nu till sak.
Dagens ridpass :D

Stack till stallet direkt efter jag skrivit detdär och när jag kom dit så var faktiskt Ylva och hennes kompis Johanna där och grejade.
Jag hade ju tänkt att rida Esmis också idag en dom skulle gå en promenad med henne hade dom planerat så då fick dom göra det :)
Julia fick en behövligt pass!
Först så klättrade vi, fem gånger upp och ner i världens brantaste backe.
Och jag skojar inte, den är skitbrant och rätt lång. Så det är super! (y)
Sen fortsatte jag bort genom skogen ner på kärra vägarna.
Jobbade henne lite i trav först men inte alls länge, sen galopparbete hela vägen hem.
Gjorde ökningar ändå upp till ökad galopp och sen tillbaka till under samlad galopp, så höll jag på hela vägen till jakttornet (en bra bit).
Hon var verkligen uppe i flås när jag kom dit haha.
Så travade jag en bit, först samlade ihop henne och arbetade lite sen ett par steg på långa tyglar och sen ner i skritt och skrittade hem.

Mötte även Ylva, Esmis och Johanna när jag skrittade hem så dom vände och gick hem med mig :)
Sen fixade jag klart allt i stallet.
Dvs:

* Mocka
* Byta vatten
* Lägga in kvällsmaten
* Fixa hö
* Fylla på vatten i hagarna
* Sopa

Och sen när jag var klar med det åkte jag hem och nu sitter jag här.
Får se vad som händer nu, inte så mycket tror jag.
Eller jo ska byta om(har jag inte gjort än haha).
Sen skall jag gå ner och laga mat och äta.
Påtal om mat så har jag rasat i vikt senaste tiden, och ändå jag äter hur mycket som helst :s
Och rör mig precis lika mycket som förut, om inte mindre.
Hur kan jag då gå ner i vikt?
Någon som vet hur det kan hänga ihop ?
/ Mirja



<3

Kommentarer

Postat av: Jessika

Angående vikten!



När man rör på sig och äter regelbundet så får man faktiskt en högre ämnesomsättning jämfört med om man inte äter ordentligt! Det beror på att kroppen känner att den får den näring och energi den behöver för att fungera bra och då "vet" den att det inte är någon mening med att ställa in sig på svält och spara på en massa energi.



Sen är du dessutom i en ålder där det händer mycket inuti kroppen som kräver energi, även när du bara vilar eller sover. Det kan mycket väl hända att du har fått en högre ämnesomsättning utan att ha gjort något speciellt och det betyder att kroppen använder mer energi i vila än vad den förut gjort.

Så det är bara att fylla på med en massa mat! :)

2010-11-01 @ 19:57:08
URL: http://www.jessikaung.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback