Dagens Ridpass - Zonette

2010-11-13 @ 16:23:08  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Linnea  •  Trackbacks ()  • 


Dagens Ridpass - Zonette


Efter att jag hade ridit Challe körde mamma ut mig till lilla skruttan.

Redan när jag hämtade Zonette var hon glad.
Hon var nästan inte alls sur idag.
Bara när jag skulle spänna sadel gjorden.
Men den gillar hon inte, och har aldrig gjort det.

I alla fall så red vi ut.
Hon var gaaaaalet pigg och kickade och bytte galopp och hej å hå som hon höll på hela tiden.
Jag bara satt och skrattade hela turen.
Jag tyckte det var så jäädra kul och det tyckte Zonette också xD
Det är lite skillnad på Zonette och Challe kan jag ju säga.

Haha!
Jag red till paddoken.
Sprang 1½ varv på en åker. Och sprang fram och tillbaka på en annan åker.
På den andra åkern så galopperade jag 3 språng, bytte, 3 språng osv.
Samtidigt som hon bytte så kickade hon xD
Haha sötnos!

Hon var iallafall super pigg idag och vi sprang hur mycket som helst.
Under hela ridturen log jag :D <3

Linnea

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback