Dagens ridpass med båda hästarna!

2010-11-10 @ 18:11:13  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Mirja- Dagens ridpass  •  Trackbacks ()  • 

Haha det började ju inte bra kan jag säga...
Jag kom knappt fem meter utanför huset med moppen
sen började den slira åt alla håll och kanter och såfort
det lutade pyyyyyyttte lite uppåt så kom den inte fram över huvudtaget xD

Haha så jag sprang in och så fick mamma köra mig till stallet!

Såg dessutom när vi åkte dit en bil som låg helt upp och ner vänd i diket, usch läskigt att det faktiskt är så j*vla halt ute! :(

Anyways, jag provade att ha hovfett under hovarna så inte snön skulle fastna som jag skrev ni vet?
Även pälsglans hade jag läst nånstans så jag hade det med.
På två hovar hovfett och dom andra två pälsglans.
Kan ju tala om att det var fett ovärt!
Det fungerade verkligen inte, hon fick styltor som bara den ändå :(

Men jag skrittade vidare och fick hoppa av med jämna mellan rum och kratsa bort dom.
När jag kom ut på grusvägarna började jag trava lite lätt och skulle se om det fungerade.
Och jag blev faktiskt jätte förvånad, men så länge jag travade eller galopperade så höll sig styltorna borta.
Dock vågade jag inte galoppera på grusvägarna för det är ju ändå halt, så jag galopperade på olika fält.
Men ja som ni föstår blev det rätt mycket galopp och trav.
Haha och när jag galopperade på fälten så flög styltorna hon tappade hela tiden typ tio meter upp i luften, ibland slog dom även till mig på benet eller hälen. Livsfarligt ju ;)

Men hon var faktiskt jätte duktig!
Första ridturen för oss två när det är snö ute ju.
Och hon tyckte det var jätte spännande, öronen frammåt heeela tiden  och superglad! :D
Och när det kom en fläck som det inte var någon snö på så var den LIVSFARLIG!
Haha det kanske ni känner igen? Rätt många hästar som gör så :)
Men hon var jätte duktig iallafall <3

Esmeralda red jag också.
Hon har ju inga skor så det är bara att rida på.
Jätte skönt verkligen!
Hon tyckte det var lika roligt, bockade och hade sig på fälten haha sessan <3

Och sen när jag ridit klart fixade jag allt i stallet och sen kom mamma och hämtade mig, och nu sitter jag här!
Skall försöka updatera mycket ikväll!

Tänkte bland annat skriva hur Julia är att rida.
För igår skrev jag ju "våran historia" ungefär.
Men hon är ju väldigt speciell att rida så det kanske kunde vara roligt att läsa?

Får se hur det blir!

Håller iallafall tummarna för att det går bra för Linnea på hoppträningen idag!<3

Hörs om en stund.
Puss Mirja

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback