Dagens Ridpass - Challe

2010-11-15 @ 18:19:13  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Linnea  •  Trackbacks ()  • 



Idag blev inte ridpasset så seriöst.
Eller inte i början men sedan i slutet.
Jag red ut idag.
Eller jag red bara fram och tillbaka bredvid hagarna för det är vääärldens raksträcka med upp och ner försbackar. Så det är jätte bra liksom.
När jag rider ut så är det liksom inte bara full fart och slippa all dressyr.
Verkligen inte.
I början gjorde jag lite över gångar.
Från skritt till trav, trav - skritt. skritt - trav och så höll jag på ända tills jag vände.
Sedan när jag skulel fatta galopp upp för en backe lät jag han bara rulla på och det skulle jag inte gjort.
Han sprang som en jäädra galning så jag fick nästan tårar.
Och efter det går det ju iiiinte att få honom lugn.
Så han studsa fram och försökte att ställa sig men jag var ett snäpp före honom hela tiden så han reste sig inte idag trotts att han var GALET  pigg.

Men när jag hade ridit i ca 25 minuter eller något så gick jag till paddoken.
Galopperade några varv för att sedan skritt jobba honom.
Jag kunde ha huuur långa tyglar som helst och han var inte spänd någonstans verkligen.
Han gick med lugna lååånga steg och sträckte ut halsen men jobbade i jätte fin form.
Jg gjrode massa serpentiner och volter litehär och där.
Han var jätte fin i vänster varvet och sträckte ut vänster bogen riktigt fint faktiskt.
Så i slutet i 20 minuter skritt jobbade jag honom bara och omg vad fin han var.
Så jag nöjde mig där och tyckte att det räckte.

Idag var han fin min bebis :D <3

Linnea

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback