Dagens Ridpass - Challe

2010-11-13 @ 16:22:29  •  Kommentarer (1)  •   •  Permalink  •  Linnea  •  Trackbacks ()  • 


Som jag sa förut så red jag Challe först hos Anna.
Innan jag och Anna red ut så klippte vi honom.
Han stod typ och sov. Haha han brydde sig inte.

Men sen så skulle hon visa en väg som man kunde rida.
Den var ganska lerig och blöt så hästarna sjönk lite här och där men det gick bra.
När vi var vid hagarna igen så skulle vi trava men Challe tyckte vi kunde galoppera så han gjorde luft hopp liksom.
Han typ studsa upp i luften för han var så pigg.
Haha knas<3

När vi var i skogen så skulle jag vänta på Anna för hon var ganska långt bak.
Men Challe tyckte att vi kunde gå och jag sa att vi skulle stnna.
Så självklart reste han sig upp för när han reser sig måste jag ju mjukna och liksom skänkla han framåt och så gör han när han inte får gå liksom. Då typ blir han stressig och rester sig i stället.
Men det ska vi jobba bort.

När vi var tillbaka så hade vi nästan bara skrittat hela passet.
Så vi gick in och jag trimmade honom lite i paddoken.
Jag började att galoppera några varv på en volt.
Sedan 1½ varv runt paddoken och då hade han lugnat ner sig.
Han var hur fin som helst och sedan bröt jag av till trav.
Han jobba faktiskt på jätte fint och han längde liksom på halsen istället för att kröka upp den och spänna sig i nacken.
Jag kände också att han började komma igång med bakdelen för då går det trögare och trögare.
Efter ca 15 minuter så skritta jag av honom och gick in och borsta av honom och så fick han en morot.
Jag är så oerhört glad över att vi köpte Challe.
Han är så oerhört snäll <3

Puss på honom :)
// Linnea

Kommentarer

Postat av: NellieB

SååååÅÅÅÅ fina t-sammans!! =D

2010-11-13 @ 20:52:46
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback