Dagens ridpass

2010-11-13 @ 21:26:39  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Mirja- Dagens ridpass  •  Trackbacks ()  • 

Blev ut på båda idag!



Esmeralda:
Var ute i lite mer än en timme.
Red först upp i skogen bakom kärra och sen red jag runt hela kärra också så det blev en bit.
Hon var inte jätte pigg, lite segare än hon brukar vara faktiskt.
Men hon gick ju ganska hårt igår tror jag (?) så kan ha och göra med det.
Men gjorde lite galoppombyten på fälten och jobbade henne lite i form och så.
Finfin är hon <3

Julia:
Stod idag mellan att rida dressyr på planen eller rida ut.
Valde att rida ut för hon var ju duktig igår och skall ju till ridhuset imorgon.
Men även fast jag rider ut så betyder inte det att jag liksom skiter i allt och bara låter hon springa.
Verkligen inte, jag jobbar henne i form och kräver saker utav henne även om jag inte rider på en fyrkantig plan.
Jobbade mycket med öppnor och sånt på grusvägarna.
Och övergångar från skritt till galopp och från galopp till halt osv. ni vet?:)
Hon var duktig, lite seg i början men sen blev hon skit pigg i slutet haha,
Konstig ponny ;)

Men shit det känns så j*vla bra att kunna säga att Julia vart lite seg! :D
Alltså den känslan att kunna trycka till rätt ordentligt med skänklarna i sidorna för att hon skall vakna.
Så har jag aldrig kunnat göra förr.
För tryckte jag till med skänklarna flööööööööög hon iväg i världens fart!
Men nu ökar hon bara takten och blir mer uppmärksam.
Hur bra!?
Det är faktiskt ett stort framsteg, och jag är så himla glad! :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback