Dagens ridpass!

2010-11-12 @ 16:33:09  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Mirja- Dagens ridpass  •  Trackbacks ()  • 

Red dressyr idag som jag skrev.
Gick as bra!
Jobbade mycket med tempoväxlingar, och olika sidvärtsrörelser.
Hon var lite till och från.
I början var hon jätte koncentrerad och duktig, sedan efter en kvart eller något så började hon tycka det blev tråkigt så hon började masa lite. Lyssnade inte riktigt och gjorde lite som hon ville.
Men jag hade is i magen och bara red på, viktigt att inte bli arg eller irriterad!
Så efter en stund igen så gick hon som en klocka.

Dock har hon huuur svårt som helst för höger varvet.
Hon tycker det är jätte jobbigt, och springer bara ifrån mig när jag kräver saker av henne i högervarv.
I vänster så jobbar hon jätte fint och går samlat och snyggt, men sedan när man byter varv så ökar hon farten direkt och ställer sig utåt och skjuter in baken.
Så det är något jag måste jobba mera på!

men i slutet idag så gick hon bra i högervarv också.
Jag nöjde mig i höger varvet idag när hon ställde sig innåt, hade rumpan bakom sig och gick i en stadig form i lugn tempo och kunde gå så några varv!
Det var liksom mitt mål för dagen och det klarade hon galant!

Esmis red jag aldrig för det har blivit lite ändringar för kvällen.
Skriver snart om det!
Puss Mirja (L)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback