Dagens ridpass!

2010-11-11 @ 18:32:15  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Mirja- Dagens ridpass  •  Trackbacks ()  • 

Jag kom iväg till stallet! :D Wihoo lycka <3
Och red gjorde jag också.

Det var typ helt kolsvart när jag red iväg så red med pannlampa, och Julia tyckte det var såhäääääääääääär intressant hahaha.
Hon är bara för söt!
Går och kollar där jag lyser hela tiden och när jag stänger av den så stannar hon haha.

Men iallafall så blev de typ exakt samma som igår, mycket trav på grusvägarna och galopp på fälten.
Eftersom när hon håller igång i trav/galopp så får hon inga snöstyltor.
Red lite volter i galoppen på ett fält och hon var jätte mjuk och fin.
Lyssnar jätte bra till skänklarna gör hon!
Och istället för att bara springa snabbare när jag lägger på skänkel, så har hon börjat sätta tryck i bakbenen istället.
Fattar ni haha? :p

Förr när jag jobbade henne i form och la på skänkel, så körde hon upp huvudet och sprang snabbare.
Men nu när jag jobbar henne i form och lägger på skänkel, så får hon mer tryck i hela galoppen, sätter bakbenen under sig och arbetar då riktigt bra med hela ryggen!
Skitbra!!
Och så bra arbetade hon idag på volterna, jobbade inte så alls länge. Bara mest för att känna lite på henne :)

Ylva red Esmis idag och tydligen hade hon bråkat lite.
Menmen, hon testar Ylva lite och det är sånt man får stå ut med.
Ylva är iallafall jätte duktig som har tålamod och orkar hålla på med Esmis.
För hon är verkligen inte helt enkel!




Hahaha, inte helt enkel nej (a) ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback