Dagens ridpass!

2010-11-14 @ 19:20:43  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Mirja- Dagens ridpass  •  Trackbacks ()  • 

Åkte ju upp till ridhuset med båda hästarna.
Ylva red Esmis och jag Julia.




Såhär såg det ut idag :)





Först av allt skrittade och travade jag bara runt i ridhuset och kände på henne.
Hur hon reagerade utan skor och kändes och så.
Och det var mindre frekvens än jag hade trott.
Det ända jag kände var att hon lyfte inte riktigt på fötterna, och tog pyytttee lite kortare steg
Hon var liksom lite snublig.
Men något mer är så var det inte så då började jag jobba med travbommarna på stora mittvolten i båda varv.
Hon kändes fin i vänster men skit stel i höger. (Hennes svåra varv)
Gick lite på innerkant och kortade traven och lite på ytterför att länga traven.
Det gick bra! :)

Sedan började jag galoppera och la direkt in bommarna ni ser.
Dom var upphöjda och dom har jag för att träna galoppombyten då hon inte kan det.
Så jag kommer i vänster varv på bommen längst nere vid M.
Alltså man går utanför bommarna på volten där uppe och svänger ner åt vänster, byter galopp över bommen till höger och går då också ut i höger varv.
Sen kommer man direkt på den andra bommen från höger varv och byter till vänster galopp och vänster varv och så fortsätter man så.
Fattar ni? :p
Hon var iallafall jätte duktig!

Sen satte vi upp bommarna på volten till studs och hoppade det åt båda hållen.
Hon var SKIT svår i höger!
Fick mjölksyra i innerhanden för jag måste sitta och hålla där så mycket annars hoppar hon ut åt vänster.

Sedan satte vi upp en oxer med travbom framför som jag travhoppade några gånger.
No problems, hon kom i trav hela vägen fram alla gånger jag hoppade!
Det trodde jag faktiskt inte, duktig ponni! :D

Iallafall så var hon jätte duktig idag!
Trodde hon skulle tycka det var lite obehagligt utan skor, ta små korta steg och inte riktigt våga ta för sig.
Men så var det inte alls! :)
Så jag är jätte nöjd över min sessa <3

Linnea kom också när jag hade ridit halva passet ungefär.
Så fick se hennes dunder fina Challe för första gången.
Skit fin ponny, absolut!
Puss Mirja <3
Filmade henne lite när hon travade på en volt så kan lägga upp den snart! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback