Bra/Dåligt med hack!

2010-11-12 @ 20:30:00  •  Kommentarer (3)  •   •  Permalink  •  Mirja  •  Trackbacks ()  • 

Vad tycker ni om hackamore?
Bra eller dåligt?


Såhär tycker jag!

PLUS +++++++++++

* Gött för hästen att slippa ha bett i munnen
* Bra på vintern, då slipper man hålla på att värma bettet innan.
* Att vissa hästar funkar jääätttee bra på det.
* Det är snyggt ifall man har ludd på (tycker jag iallafall)
* Att man får bestämma själv hur skarpt eller snällt man vill ha det.

MINUS -----------------

* Att om man använder det fel så kan det göra hästen väldigt illa
* Det blir svårare att svänga/styra.
* Rost på sidorna (Mitt hack rostar väldigt lätt iallafall)
* Att ludded som sitter på framsidan under så inte hacket ska skava, att man inte kan ta loss det och tvätta det.
För det blir ju svettigt och äckligt om hästen svettas.

Så tycker jag :
Puss Mirja

Kommentarer

Postat av: emil karlsson

haha det är bra speciellt om du är hård i handen

slipper hästen bli ryckt i munnen :)

2010-11-12 @ 20:31:37
URL: http://vetinte.se

Postat av: emil karlsson

haha det är bra speciellt om du är hård i handen

slipper hästen bli ryckt i munnen :)

2010-11-12 @ 20:32:36
URL: http://vetinte.se

Postat av: Anonym

Hack ska man bara använda om man vet hur det fungerar rent tekniskt och kan justera så att det sitter perfekt på hästen.

Förresten så finns det hack utan ludd, alltså helt i läder.

2010-11-12 @ 20:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback