Julia halt...

2010-07-17 @ 16:39:26  •  Kommentarer (2)  •   •  Permalink  •  Mirja  •  Trackbacks ()  • 

Julia är så jävla osmart!
På går på ett ställe där hon VET att det är ett dike.
Men hon totalt skiter i det och går rakt igenom diket och låssas som ingenting.
Vilket resulterar att hon snubblar rejält igenom hela diket och sen när hon kommer över på andra sidan så är hon halv i höger fram.
Syns ingenting i skritten men syns i traven ganska mycket.
Så jag fick leda henne hem, spolade med kallt vatten lääänge.
Sen la på liniment på en duk och la på benet, och sen lindadde runt det med en vanlig linda.
Så får hon stå inne idag och inatt.
Hon var varken svullen eller varm, kände flera gånger och det kändes ingenting.
Men ska dit ikväll igen och kolla.
Jag tror verkligen inte det är ngt farligt, hon har nog bara sträck sig eller något sånt.
Så hon får stå i några dagar tills det är över helt enkelt :)

Men så JÄÄÄVLA korkat av henne!
Så det får hon faktiskt ta på sig själv, det var verkligen inte mitt fel.
Visst blir jag lite sur på sig själv efteråt. Jag tänker att jag kunde ju faktiskt gått en annan väg.
Men det var verkligen inte mitt fel på något sätt, så nej.
Så ska jag inte tänka.

Men nu ska jag jobba.
Stänger idag så jag är väl hemma nångång mellan tio och elva.
Och då sticker jag väl till stallet och kollar Julia sen kommer jag hem.

Puss Mirja



Kommentarer

Postat av: rosanna zimdahl

sv tack!:)

2010-07-17 @ 19:12:52
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/

Postat av: A

Tråkigt "/

Min ena är oxå halt ...

2010-07-17 @ 19:42:16
URL: http://toveamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback