esmis VS julia ...

2010-06-23 @ 12:54:55  •  Kommentarer (2)  •   •  Permalink  •  Mirja  •  Trackbacks ()  • 

Det är rätt många faktiskt som frågar om inte Esmis blir ledsen nu när jag har Julia.
Och dom frågar det ju lixom bara på skoj sådär för att småretas lite.
Och det är ju ingen känslig fråga, det är ju ingen taskig fråga, och ingen fråga som kränker ner mig.
Men jag blir lika ledsen varje gång någon frågar den frågan.
För det är svårt! Det är riktigt svårt, för esmis VET att Julia är hemma nu och att jag skickade iväg Esmis till bullarn för att kunna ta hem Julia.
Hon vet det, och jag kan säga att Esmis var helt förstörd innan vi lämnade henne.
Jag märkte det så tydligt, hon visade med hela sin själv hur besviken och ledsen hon var.
Och jag vill inte ens tänka hur många stunder jag satt berättade för henne att Julia aldrig kommer gå före.
Jag vill inte ens tänka hur många många stunder jag låg i hagen och tittade på henne medans tårarna sprutade
Jag vill inte ens veta hur många gånger tårarna rann när jag lämnade henne i hagen efter en ridtur.
Det var så svårt...och det är det fortfarande.
För Esmeralda vet, hon vet så väl allt som händer...

Men vad ska jag göra?
Julia kom in i mitt liv från ingenstans och helt plötsligt hade jag en ponny till.
Och det är helt sjukt hur mycket hon har visat på denna korta tiden vi haft tillsammans!
Vad hon än gör, så gör hon mig glad och jag är verkligen lycklig med henne.
Hon har redan valt att lita på mig, och de tog 6 månader.
Medans för Esmis tog det 7 år
Förstår ni då hur målös jag är?
Det är sjukt...

OCH ALLT DETTA GÖR MIG GALEN!
Jag måste visa och tala om för Esmis att Julia aldrig någonsin kommer gå före, och att Esmis är det bästa jag har.
Samtidigt som jag känner att jag måste ge ngt tillbaka till Julia.
Hon kommer in i mitt liv från ingenstans och det första hon gör är att visa vilken stjärna hon är.
Hon kommer alltid med något bra och ser positivt till allt.
Hon måste ju ha ngt tillbaka!? Hon bara ger och ger, levererar ALLT på bara några månader.
Det är helt sjukt...

Allt detta är så svårt :'(
Jag gör så gott jag kan men känner att det ändå inte räcker till.
Och jag kan inte göra mer än mitt bästa...






vet att det är rätt löjligt att haka upp sig på.
och att man inte ska tänka såhär egentligen.

men tar ett exempel.
om du haft en bästis i åtta år som har betytt hela ditt liv för dig.
och helt plötsligt kommer det in en annan tjej i ditt liv som bara är helt otrolig och som inte går att inte älska.
och du börjar vara med henne och väljer henne före den andra bästisen ibland, fast du älskar den andra bästisen mest fortfarande. då äre sjävklart det blir jobbigt.
din bästis känner sig bortkastad, medans du sjävklart vill vara med den andra tjejen också för hon är ju helt fantastisk.

exakt så är det just nu...




Kommentarer

Postat av: Felizia

Asså jag tycker så jävla synd om dig!! jag fattar hur jävla svårt du har det!! jag kom ihåg den gången du berättade att du säger till esmis att du älskar henne mest i hela världen och att ingen någonsin kommer ta hennes plats och du tycker du så synd om julia för du gillar ju henne lika mycket så då måste du cykla till julia och berätta för henn samma sak men då tycker du synd om esmis och då måste du tillbaka till henne och säga hur mycket hon betyder......

2010-06-23 @ 13:18:53
URL: http://ponnyryttarna.webblogg.se/

Postat av: linnea

Åh mirja..

Jag har egentligen ingen aning om hur det känns för dig men....så var det i början när jag skulle lämna över foxy och så började jag rida zonette samtidigt..

Vem skulle jag älska mest? Vem skulle jag aldrig sluta älska mera än den andra?!

Jag blev sur och arg i början över att Zonette kom in i mitt liv! Jag ville inte rida in Zonette efter ca en halv månad..Jag kände mig så dum mot foxy när slutet började komma för oss två..

Jag ville inte kasta bort all tid till Zonette när det var slutet för mig och Foxy! Jag hatade Zonette..

Men som du säger så efter ca 3 månader kände jag en stark relation mellan mig och Zonette.

Jag kommer aldrig glömma hur jävla många gånger jag satt och viskade i Foxys öra "du är den jag alltid kommer älska mest"..Jag kommer aldrig glömma hur jävla många gånger jag sa till henne att det är hon jag vill ha och det är hon jag ALLTID kommer älska mest!!

Men det blev så svårt..

Redan från den dagen jag bestämde mig att jag ville sattsa på Zonette kände jag någonstans inom mig att Foxy blev ledsen..

Även om Foxy inte visade det lika tydligt som Esmis kändes det som att jag bara kastade bort henne ur mitt liv!!

För Zonette gav MIG en chans att JAG kunde lita på Zonette.

Jag såg i Zonettes ögon att hon behövde någon som ville sattsa med henne. Jag visste ju även att jag började bli för stor för Foxy..

Men vad hände med det hära"vem älskar jag mest"?!

Jag vet inte vem jag älskar mest av dessa två och kommer aldrig veta det..

För efter varje gång jag ridit Zonette eller Foxy säger jag "Det är dig jag älskar mest" ...

2010-06-23 @ 21:05:31
URL: http://ungponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback