Sommarens planer med Julia :)

2010-07-08 @ 23:34:55  •  Kommentarer (2)  •   •  Permalink  •  Mirja  •  Trackbacks ()  • 

Har tänkt sjukt mycket på vad jag ska göra denna sommaren med julia.
Hur jag ska lägga upp det och vad jag vill ha lyckats nå i slutet.

Har vart funderingar på att åka ut och träna och tävla så mkt som möjligt och bli bättre på tävlingsbanorna,
eller bara träna en maaaasssaa dressyr hela sommaren för att sedan få lättare i hoppningen till hösten,
eller köra på som vanligt med hoppträning en gång i veckan och sen blandat dressyr och rida ut och nån tävling ibland.

Har vart mycket att välja på kan jag säga och jag har ändrat mig hela tiden.
Men har bestämt mig för att bara vara med julia denna sommaren.
Självklart inte vara på det sättet att jag inte ska rida och så, utan jag tänker bara umgås med henne och ut i skogen och ha roligt i sommar.
Bara leka med varandra, skapa en bättre relation och helt enkelt lära känna varandra mer än vi gör.
Men som ni kanske läser också så rider jag ju såklart igenom henne ibland på ngt fält, så hon inte glömmer bort allt som hon kan, och dressyren är ju viktig! Så den får man inte glömma bort, men inte så att jag rider dressyr hela veckan, utan tar det en-två gånger/veckan.
Men hon har vilat från hoppningen nu i tre veckor och får väl göra det ett tag till.
Det behöver hon verkligen, hon hoppade ju tre-fyra gånger i veckan när hon stod på klubben.
Så hon ska ha en hoppvila nu under sommaren!
Ska hoppa henne någon gång eller två, men inte på höga höjder och inte svåra övningar.
Endast för att hon tycker det är roligt, och för att hon inte ska glömma bort vad ett hinder är heller haha.
Med andra ord får Julia också sommarlov, skönt för henne!

Men sen när sommaren börjar dra mot sitt slut så ska jag sätta igång henne igen så hon är igång tills träningarna och tävlingarna börjar igen :)
Och då ska vi köra hårdare är någonsin kan jag lova :D
Ska bli roligt att se utveckligen faktiskt, vi kommer ju känna varandra på ett helt annat sätt efter sommaren än vi gör nu.






Min fina flicka (L)
Så glad att hon blev min.
Och hon kommer kunna gå hela vägen, bara hon vill!
Jag lovar!

Kommentarer

Postat av: sanna

räkan då??:)

2010-07-09 @ 13:44:16
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/

Postat av: Fabbi

söt ponny! :)

2010-07-11 @ 11:19:42
URL: http://hoppryttarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback